11.10.10

hastasıyım hipstırların

WEB/ MODA LOOKBOOK
Ben bunu daha önce nasıl görmemişim diye kendi kendimi hayretler içinde bırakan bir site. Lookbook.nu. Avrupa'nın, Asya'nın, Amerika'nın oranın buranın her yerinden bir sürü hipster gençler giyinip kuşanıp fotoğraflarını çektiriyorlar ve sitede yayınlıyorlar. Siteye jet hızıyla üye oldum ve kendim de fotoğraflar eklemeye başladım. Bende takıntılar uyandıran fonksiyonlar arasında şunlar var :)

- Fotoğraftaki kıyafetin parçalarını tag edebiliyorsun, ve markası ne, nerden aldın, kaç para verdin vs hepsini işaretleyebiliyorsun.

- Kıyafetlerinin color palette'ini çıkartabiliyorsun. Yani hangi renkler baskın çıkıyor onları bulup işaretleyebiliyorsun. Sonra arama yaptığında o renkleri kullanarak başkalarının yaptığı kıyafet kombinasyonlarını görebiliyorsun.

- Beğendiğin kişiliklerin fanı olabiliyorsun, bu şekilde yeni stiller eklediklerinde onları takip edebiliyorsun.

- Beğendiğin stiller için HYPE'a basıp oy verebiliyorsun. Senin beğendiğin stiller profiline ekleniyor. Bu şekilde kendi tarzın, ve başkalarının tarzlarıyla birlikte moda görüşünün taslağını çıkartmış oluyorsun bir bakıma.

Neyse ben bu siteye bayıldım bayıldım. Bütün günümü geçirebilirim. En iyi yanı da sitedekilerin hepsinin normal insanlar olması. Yani yaş ortalaması 16 gibi gözüküyor site üyelerinin ama 1.80 boyunda 45 kiloda mankenlerin boy gösterdiği bir yer değil. Kıyafetler de markaların fotoğraf çekimlerinden çıkmış değil. Çok güzel kombinasyonlar var.




EVİM GÜZEL EVİM LOFT TASARIMI

Tree Hugger, adından da anlaşılacağı gibi çevreyi kucaklamak üzerine bir site. Geri dönüşüm tüyolarından, organik gıdalara, seyahattan, bilimsel makalelere bir sürü yeşil dostu bilginin paylaşıldığı bir web sitesi. Stumble Upon'da gezinirken kliklerime takılan bu alternatif mobilya tasarımı sayfası da yine Tree Hugger'dan. Montreal'lı mimar Laurent McComber'ın loft mekan tasarımı.

Çevre bilinci sadece geri dönüşüm yapmakla bitmiyor. Mekanları ekonomik olarak kullanmak, dolaylı yoldan enerji tasarrufu sağlıyor, hem de gözümüzü okşuyor. Bu alternatif yatak odası dekorasyonlarından birini burda paylaşıyorum. Daha fazlası için de tıklayın.


POLİTİKA OBAMA ŞAKASI

Yine Stumble Upon'da karşıma çıkan malzemelerden biri. Adamın işi gücü yok, aklı ona buna ofis şakası yapmaya çalışıyor demeyin. Herkesin işte, aşkta, hastalıkta ve sağlıkta mizaha ihtiyacı var. Öyle değil mi?


DANS PARIS OPERA BALE- JEROME ROBBINS'E BIAT

Türkiye'de YouTube'dan sonra Vimeo'nun da kapatılması çok sıkıcı oldu. Yani benim işimi açıkçası hiç de kolaylaştırmıyor bu durum. Ama ne yapalım? Ben de hoşuma giden bir daily motion klibi bulduğumda çok heyecanlandım.

Bu kısa bale gösterisi 6 tane şaşkın dansçının rutinlerini sürekli şaşırıp, koreografiyi bozması üzerine. Kendime kendime seyrederken o kadar çok güldüm ki.
 

Ballet de l'Opéra de Paris - Hommage à Jerome Robbins
Uploaded by siulmiranda. - Music videos, artist interviews, concerts and more.


HAFTANIN TAKINTISI SİGARA KOKAN TAKSİ

Şahsen bu durum beni sadece taksi değil bilimum her türlü mekanda inanılmaz rahatsız ediyor. En iyi arkadaşlarımdan birinin doğum gününü bile sırf sigaradan nefes alınmıyor diye erken terketmişliğim bile var. Buyrun Takıntılıyım.com üyesi FLU'dan gerçek bir takıntı:

Kapısını açar açmaz burnuma, koltuklarindan fışkıran sigara kokusunun burnuma yapıştığı taksilere takıntılıyım.Kapıyı açıp, kokuyu farkedince kapıyı hemen kapatmamak için elimden gelen ne varsa yapıyorum..kapı açık bir şekilde; yere bir şey düşürmüş gibi yapmak, arkadan gelen bir tanıdığım varmış gibi bakmak, cebimdeki anahtari kontrol etmek bunlardan bazıları..sonra yavaaaaş yavaaaşşş kapatıyorum kapıyı..içerisi havalansin diye geçirdiğim bu 2 dakikayi kar sayıyorum resmen !

Acaba bizim dünyaca meşhur taksici İhsan bu konuda ne düşünüyordur?

No comments:

Post a Comment