14.10.10

bisikletler ve geri dönüştürülebilenler

GEZME GÖRME ABBOTT KINNEY FESTİVALİ

Takıntılı Salı Los Angeles'tan bildiriyor efendim...

California'nın Venice sahilleri, 80'lerdeki filmlerde gördüğümüz kaykaycı patenci gençliğin cirit attığı, bugünün Valitörü zamanın Terminatörü Arnold Schwarzenegger ve türlerinin vücut yaptığı, gamsız gençlerin bütün gün voleybol, frizbi oynayıp, surf yaptığı yerler olarak ün kazanmış. 

Venice'in şu andaki dokusu pek de farklı değil aslında. Ama sahil kesiminin içinde kendimi çok kaybetmeden hemen iki üç sokak içeriye doğru gireyim. Abbott Kinney Bulvarına.

Her sene Eylül ayında Abbott Kinney trafiğe kapatılıyor ve müzikli, sanatlı, el işli, yemeli içmeli bir festival düzenleniyor. Hani çok da birşey olmuyor açıkçası. Şunu demek istiyorum, aman acayip bir festival oluyor da, insanlar inanılmaz el işleri yapıyor diye birşey görmedim şimdiye kadar. Bizim Atlas pasajındaki dükkanlar, hatta ilkokul kermeslerinde annelerin yaptığı örgüler danteller bin basar bütün bunlara. :)

Diğer yandan eğlenceli şeyler de oluyor tabi. O kadar da yerden yere vurmamak lazım. 20 dolar verdiğim otopark parasına değmez ama, yine de iyiki gelmişim, dememe sebep olan bazı fotoğrafları paylaşıyorum.

İKİ TEKERLEKLİLER
Bisiklete binebilseydim, bir sonraki aşama olarak bu motora sahip olmak isteyebilirdim. Ama İstanbul'un bisiklete binmeyi öğrenmeye müsait olmayan yerlerinde büyüdüğüm için malesef iki tekerlekli araçlara karşı fobim var.
 Yine de, şirin mi şirin pembe bir motorum olmasının,

 veya şeklini şemalini nasıl binileceğini anlamadığım ama çok havalı turuncu bir bisiklete binmenin,

ya da hafta sonları hipster kıyafetleri, kulaklıkları ve ceplerinde iPodlarıyla, arabaların arasından vın vın geçen bir bisiklet çetesiyle takılmanın hayalleri kurmabilirim. :)


GERİ DÖNÜŞTÜRENLER
Geri dönüşüm yapalım, çevreci olalım, gezegenimizi koruyalım kafası, California ahalisinin genel takıntısı. Abbott Kinney Festivali gibi bir yerde geri dönüşüm takıntılıları, (kendim de dahil olmak üzere) görmemek mümkün değil. Bu takıntının kimseye zararı olmamakla birlikte, hem bulaşıcı hem de yaratıcı aktiviteleri tetikliyor. Vintage Remade de bunun bir tane örneği.

Eski kıyafetlerden, kravatlardan, astarlardan çantalar yapmışlar. Geri dönüştürülen gazete dergi vs parçalarından kolaj yapmışlar vs... Normalde böyle şeylere burun kıvırırım. Buna rağmen çok da çirkin bulmadım yaptıklarını. Kareli kağıt üstüne yaptıkları kartları ve markalarının genel tarzını da beğendim.
Bu çöp kutusunun olayı ne tam olarak bilmiyorum ama yine çevreci enerji, geri dönüşüm, petrolsüz elektrik teknolojilerini anlatan bir standın önünde duruyordu. Oturmuşlar çöp kutusunu takıntılı bir şekilde süslemişler püslemişler yapmışlar.

EN ÇOK BEĞENDİĞİM
Dijital baskı üzerine vernikle yapılmış bu büyüklü küçüklü resimlere takılan bir tek ben değildim. 
Konsept AĞAÇ ROBOT. Ama Hollywood işareti ve Los Angeles'ın önemli bir takım binaları,  insan siluetleri de var koleksiyonda. Ben de Capital Records binasının  buzdolabı mıknatısını ve bir mini ağaç robotlu kolye aldım kendime. 




No comments:

Post a Comment